Culorile pe care le vedem ne influențează și ne pot transmite, indirect, unele mesaje. Acesta este și motivul pentru care companiile le folosesc cu atenție atât în mediul online, cât și în magazine, scrie Business Insider.
Chiar dacă efectele culorilor pot fi subiective și pot varia de la o cultură la alta, unele dintre acestea au un înțeles universal. Spre exemplu, roșul este perceput drept o culoare care exprimă căldură, iar albastrul drept o culoare rece.
Cei care fac cumpărături din impuls răspund cel mai bine la roșu, negru sau albastru închis, motiv pentru care aceste culori pot fi întâlnite în cazul restaurantelor fast-food, al outlet-urilor și al magazinelor care fac lichidări de stoc. Practic, cele trei culori îi impulsionează pe oameni să cumpere produsele promovate prin intermediul lor.
Brand-urile care au un mesaj prietenos, vesel sau plin de încredere folosesc culoarea portocalie pe site-uri. Fanta, spre exemplu, folosește culoarea aceasta pentru a-i face pe consumatori să acționeze imediat, spontan.
Companiile care încearcă să își atragă clienții prin mesaje ce implică stabilitate și siguranță folosesc albastrul pentru site-urile lor. Printre acestea se numără American Express, Skype sau Pfizer.
Mai jos, cele mai comune emoții și reacții pe care le au persoanele atunci când văd o anumită culoare:
– galben – optimist și tineresc, de multe ori folosit pentru a atrage atenția celor care trec pe lângă vitrine;
– roșu – energie, crește numărul bătăilor inimii, declanșează sentimentul că trebuie luată imediat o decizie, de multe ori folosit pentru lichidări de stocuri;
– albastru – declanșează o senzație de încredere și de securitate, de multe ori folosit în promovarea băncilor și al afacerilor;
– verde – asociat cu sănătatea, cea mai ușor de procesat culoare pentru ochiul uman, folosit pentru relaxarea cumpărătorilor în magazine;
– portocaliu – agresiv, cere celui care îl vede să acționeze, să cumpere sau să vândă;
– roz – romantic, feminin, folosit pentru a promova produse pentru femei sau pentru tinere;
– negru – puternic, folosit pentru a promova produse de lux;
– mov – folosit pentru a calma, de multe ori utilizat pentru a vinde produse antirid.